Ενδιαφέροντα άρθρα

Να μη χαθεί η ευκαιρία που μας «έδειξε» ο Covid-19 και να γίνει η πόλη μας πιο πράσινη - Γράφει ο Χρήστος Τσερεντζούλιας

Το Lockdown από την πανδημία ήταν απόλυτα επιτυχημένο αφού η χώρα μας πέρασε – και περνάει ακόμα- με ελάχιστα κρούσματα σε σύγκριση με τις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Το ‘’μένουμε σπίτι’’ εκτός από το οικονομικό κομμάτι- στο οποίο δεν είμαι ειδικός να αναφερθώ- φανέρωσε κάτι το οποίο με κάνει προσωπικά πολύ χαρούμενο.

Ο Κωδικός β6 που στάλθηκε εκατομμύρια φορές  είτε για σωματική άσκηση είτε για βόλτα με το κατοικίδιο μας αλλά και σε μερικές περιπτώσεις απλά για κουβεντούλα με τους φίλους μας.

Είδαμε πάρα πολύ κόσμο που κυκλοφορούσε για περπάτημα ή τρέξιμο που  δεν τον είχαμε ξαναδεί ποτέ και τα ποδήλατα που κυκλοφορούσαν , θύμισαν μεγάλες Ευρωπαϊκές χώρες  όπου κυκλοφορούν χιλιάδες ποδήλατα σε καθημερινή βάση.

Κόσμος που είχε χρόνια να καβαλήσει το ποδήλατο του, βγήκε οικογενειακώς και θυμήθηκε τι όμορφο συναίσθημα είναι να κάνεις τη βόλτα ή  γυμναστική σου  στο πρώτο τροχοφόρο που όλοι από μικροί αγαπήσαμε, αλλά αρκετοί είχαν ξεχάσει.

Η Αθήνα και η Πάτρα έλαβαν το μήνυμα και προχωρούν σε περισσότερες πεζοδρομήσεις και περισσότερα χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, ώστε να μπορεί ο κόσμος να κινείται με ασφάλεια και σε καθαρότερο περιβάλλον.
Εφόσον το κέντρο  «ζούγκλα» της Αθήνας μπορεί και θα μεταμορφωθεί με πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους πολλών χιλιομέτρων , δεν είναι πολύ πιο εύκολο για το Αίγιο μας που από τη φύση του προσφέρεται πολύ  πιο εύκολα για κάτι τέτοιο?

Πιστεύω ότι τώρα είναι η μεγάλη ευκαιρία , που ο κόσμος περπάτησε και ποδηλάτησε περισσότερο από ποτέ ,ώστε να γίνουν αυτά τα βήματα που έχουν ξανασυζητηθεί. Προτείνω λοιπόν τα εξής :

1)    Πεζοδρόμηση στο κέντρο του Αιγίου με ποδηλατοδρόμους εντός του.
2)    Πάρκινγκ για ποδήλατα πριν τους πεζόδρομους, στην παραλία , έξω από καφετέριες εστιατόρια και ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα, ώστε να ενθαρρύνεται ο κόσμος  να πηγαίνει με το ποδήλατο του για τη δουλειά του , την άθληση του ή  τον καφέ του και να το παρκάρει με ασφάλεια.
3)    Τη συνέχιση του ποδηλατοδρόμου μέχρι τέρμα Αλυκή καθώς και στο παράλληλο δρόμο με τις γραμμές του ΟΣΕ  ή ακόμα καλύτερα την παραχώρηση και μετατροπή των παλαιών γραμμών του ΟΣΕ σε ποδηλατοδρόμο συνδέοντας όλα τα διπλανά χωριά μας -Δυτικά και Ανατολικά , σε μία βατή και ευθεία διαδρομή , ιδανική για ποδηλασία- με την παραλία του Αιγίου.
4)    Μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χιλιόμετρα/ώρα  για την αποφυγή ατυχημάτων τόσο με πεζούς που διασχίζουν το δρόμο όσο και με ποδηλάτες.
5)    Οριζόντια σήμανση με διαγράμμιση στην παλαιά εθνική Πατρών- Κορίνθου η οποία θα δίνει προτεραιότητα στα ποδήλατα στο δεξί μέρος κάθε λωρίδας ώστε ο κάθε οδηγός να είναι συνεχώς ενήμερος ότι μοιράζεται το δρόμο με τους ποδηλάτες.

 

*Ο Χρήστος Τσερεντζούλιας είναι πρωταθλητής ποδηλασίας και καθηγητής φυσικής αγωγής

Print