Onus News

Ο θεσμός της BlackFriday μεταφέρεται στο διαδίκτυο και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μάντζαρης

Μπορεί ο θεσμός της BlackFriday να έγινε γνωστός στο μέσο Έλληνα καταναλωτή μόλις φέτος, ωστόσο στο εξωτερικό, και πιο συγκεκριμένα στην Αμερική, πρόκειται για μία ημέρα με μεγάλη ιστορία. Ως BlackFridayονομάστηκε η ημέρα που ακολουθεί αυτήν των ευχαριστιών (ThanksgivingDay) την τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου, και άρχισε το μακρινό 1952.

Πριν από 64 χρόνια λοιπόν, η BlackFridayσηματοδότησε για πρώτη φορά την έναρξη της Χριστουγεννιάτικης εμπορικής σεζόν στην Αμερική, κατά την οποία τα περισσότερα καταστήματα προβαίνουν σε μεγάλες και σημαντικές εκπτώσεις στα προϊόντα τους. Οι καταναλωτές προσπαθώντας να το εκμεταλλευτούν, συνωστίζονται στις εισόδους των καταστημάτων, επιδιώκοντας όσο το δυνατόν το καλύτερο deal.

Επίσης, στην Αμερική αλλά και σε πολλές ακόμα χώρες, ο θεσμός κρατά πάνω από μία ημέρα, φθάνοντας ακόμα και τις τέσσερις. Από το 2005 έως το 2014, δηλαδή σε αυτές τις 40 ημέρες προσφορών (10 έτη Χ 4 ημέρες ανά έτος) στα πλαίσια της BlackFriday, υπολογίζεται πως μόνο στην Αμερική οι πωλήσεις άγγιξαν τα 442.9 δισ. δολάρια. Τα τελευταία 5 χρόνια, οι κατά μέσο όρο 234 εκατομμύρια καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα αξίας τουλάχιστον 395 δολαρίων.

Ωστόσο, αν και τα παραπάνω στοιχεία είναι άκρως εντυπωσιακά, η τεχνολογική πρόοδος τείνει να μεταφέρει τους καταναλωτές από τα εμπορικά φυσικά καταστήματα στα ηλεκτρονικά. Έτσι, από το 2005, ιδρύθηκε ο θεσμός της Cyber Monday από την Εθνική Αμερικανική Ομοσπονδία Λιανικής. Αυτή η ημέρα εκπτώσεων αναφέρεται στη Δευτέρα που ακολουθεί την BlackFriday. Ιδρύθηκε όταν κατά τα έτη 2003 και 2004 παρατηρήθηκε έντονη στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές, αφού πολλοί καταναλωτές δε θέλησαν να περιμένουν στις ουρές των καταστημάτων λόγω των ολοένα αυξανόμενων υποχρεώσεών τους, ενώ παράλληλα και για τις επιχειρήσεις αυτό έχει πολλαπλά οικονομικά οφέλη.

Φέτος, σύμφωνα με το δίκτυο TechCrunch αναφερόμενο σε έκθεση τηςAdobe, η οποία παρακολουθεί τις διαδικτυακές πωλήσεις, για πρώτη φορά στην Αμερική οι πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο ξεπέρασαν τα 3 δισ. φθάνοντας τα 3.34 δισ. δολάρια. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, είναι πως για πρώτη φορά στην Αμερικανική ιστορία, ξεπέρασαν το 1 δισ. αγγίζοντας τα 1.2 δισ. δολάρια οι πωλήσεις από αγορές που πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά μέσω κινητών συσκευών (smartphone, tablets κοκ). Το μέλλον στο ηλεκτρονικό εμπόριο προδιαγράφεται εξαιρετικά ενδιαφέρον, και ήδη οι επιχειρήσεις αναζητούν τις καλύτερες δυνατές τεχνολογικές λύσεις.

PrintEmail

 

 

Saitis Home Έπιπλα

 Pizza IQ