ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Στις 6 Ιουλίου υπογράφεται το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο – Ποιο σχήμα αναλαμβάνει

Στις 6 Ιουλίου “κλείδωσε” η υπογραφή της σύμβασης για το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο. Στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ θα πέσουν οι υπογραφές με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ η οποία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 18,34%. Το έργο αυτό ολοκληρώνει την γραμμή μέχρι το Αίγιο και δίνει νέες δυνατότητες στις σιδηροδρομικές μεταφορές της Πελοποννήσου.

Συνολικά στον διαγωνισμό κατατέθηκαν τρεις προσφορές. Οι άλλες δυο προσφορές ήταν από ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ολοκληρωθεί και το έργο έχει παρουσιαστεί και στη Βουλή των Ελλήνων. Το συνολικό αρχικό κόστος του έργου είναι ποσού με ΦΠΑ 83,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 67,72 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.

Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ πέρα από το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και στο έργο ολοκλήρωσης του τμήματος Αίγιο-Ρίο. Με αυτή τη διπλή επιτυχία η κοινοπραξία αυτή πρόκειται να αναλάβει την πλήρη αποπεράτωση των σιδηροδρομικών έργων από το Κιάτο μέχρι το Ρίο.

Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ
H χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Να θυμίσουμε ότι το 2018 είχε βγει στον αέρα το συγκεκριμένο έργο αλλά τελικά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, όπως είχε αποκαλύψει το ypodomes.com, άδοξα, λόγω προβλημάτων.

Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει την νέα διπλή γραμμή η οποια λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα συγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ/ώρα.

Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.

Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.

Αναλυτικά
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά γενικότερα σε:
· Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25
kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
· Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
· Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της
ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
· Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
· Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).
· Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication (PA/ΕC).
· Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
· Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών του τμήματος.
· Στην επαλήθευση «ΕΚ» των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «υποδομή» της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, στην έκταση και στα σημεία που έχει εφαρμογή στο παρόν έργο.

Τα έργα για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω ταυτόχρονα προχωρά και ο διαγωνισμός για το έργο ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο που θα φέρει το τρένο στην πόρτα της Πάτρας.

ADVERTISEMENT

Το έργο με κόστος 179 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει τις γραμμές, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και ETCS αλλά και την κατασκευή νέων σταθμών.

Στις αρχές του έτους ξεκίνησε και ο διαγωνισμός για το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το νέο λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).

Τα έργα εντάσσονται στην εξαγγελία του υπουργείου Υποδομών για την προώθηση έργων 4 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα ενώσουν λιμάνια και ΒΙΠΕ με αυτό και θα συμβάλουν στην προσπάθεια της χώρας να καταστεί διεθνής κόμβος μεταφορών.

Συνολικά τα 4 έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που θα υπογραφούν το επόμενο διάστημα από την ΕΡΓΟΣΕ είναι τα:

-Ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο (ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ)

-Ολοκλήρωση Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. Αίγιο-Ρίο (ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ)

-Ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ΑΒΑΞ)

-Β` φάση έργων αναβάθμισης Κεντρικού Σταθμού Αθηνών (ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ).

 

Στις 6 Ιουλίου υπογράφεται το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο - Ποιο σχήμα αναλαμβάνει - Ypodomes.com

Saitis Home Έπιπλα